پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227222
اين دمنوش ها سبب افزايش گردش خون و گرمايش در بدن مي‌شود
تاریخ انتشار : 1395/09/16 18:22:57
نمایش : 1528
يونس حيدري يادآور شد: دمنوش گل زوفا، مرزنجوش، چاي کوهي و آويشن يک ترکيب فوق العاده است که به افزايش گردش خون و درمان سرماخوردگي کمک مي کند و حاوي آنتي بيوتيک است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، يونس حيدري پژوهشگر طب سنتي گفت: استفاده از ادويه هاي مختلف در فصل سرد مفيد است.
 
وي در ادامه اظهار داشت: مصرف ادويه ها باعث ايجاد گرما و افزايش گردش خون در بدن مي شود. همچنين در فصل زمستان استفاده از زعفران موجب ايجاد گرمايش در بدن شده که توصيه مي شود افراد هفته اي يکبار حتما از آن استفاده کنند.
 
اين پژوهشگر طب سنتي عنوان کرد: هر چيزي که موجب تسريع گردش خون در بدن شود موجب افزايش حرارت بدن و ايجاد نشاط مي شود و خواب را هم کاهش مي دهد.
 
حيدري بيان کرد: استفاده از دمنوش بابا آدم همراه با عسل  در فصل سرما بسيار مفيد است. همچنين دمنوش ترکيب زعفران، هل، چاي کوهي نوشيدني مفيد در مصل سرما است.
 
وي تصريح کرد: چاي کوهي، دارچين و زنجبيل يک دمنوش حرارت بخش است که در افراد مبتلا به فشار خون بايد با احتياط مصرف کنند.
 
اين پژوهشگر طب سنتي تاکيد کرد: نوشيدني کامبوجا يک ترکيب فوق العاده انرژي زا، آرامش بخش و گرم کننده بدن است و همچنين استفاده از ترکيب آب گرم و عسل صبح ناشتا به باز شدن صدا، احياي تارهاي صوتي و گرم شدن بدن‌کمک مي کند.
 
حيدري اظهار داشت: ماساژ با روغن هاي خالص مختلف مثل ماساژ با روغن نارگيل، ميخک و روغن هاي آرامش بخش که گرم کننده هستند مانند وانيل در فصل سرد توصيه مي شود که برخي از آنها ضد درد ناشي از سرما هستند.
 
وي بيان کرد: افراد بايد استفاده از غذاهاي با طبع سرد در اين فصول به حداقل برسانند مانند سيب زميني و برنج که بايد به همراه ادويه پلويي يا زعفران و مرغ و ماهي به دليل طبع سرد همراه با ادويه مخصوص استفاده شود. همچنين استفاده از روغن هاي صنعتي  بايد از برنامه غذايي حذف و روغن هاي مفيد مانند روغن کنجد يا ارده کنجد جايگزين شوند.
 
اين پژوهشگر طب سنتي اشاره کرد: پرتغال، نارنگي، خيار، هندوانه و موز جزو ميوه هاي با طبع سرد هستند که توصيه مي شود افراد در اين فصل از ميوه هاي گرم مثل انبه، نارگيل و آووکادو استفاه کنند. همچنين مصرف انار در کنار گلپر و نمک مفيد تر است.
 
حيدري گفت: پنير طبع سردي دارد و بايد به همراه سياه دانه، گردو و گوجه و خيار مصرف شود، همچنين بهترين صبحانه در فصل سرد استفاده از حليم و ارده شيره است که به گرمايش و خونسازي بدن‌کمک مي کنند‌.
 
وي يادآور شد: دمنوش گل زوفا، مرزنجوش، چاي کوهي و آويشن يک ترکيب فوق العاده است که به افزايش گردش خون و درمان سرماخوردگي کمک مي کند و حاوي آنتي بيوتيک است.
 
همچنين دمنوش ترکيبي چاي سفيد، هل سبز، هل باد و سنبل الطيب يک دمنوش مفيد زمستاني است و استفاده از دمنوش گل گاوزبان، سنبل الطيب و  ليمو اماني به عنوان يک دمنوش آرامشبخش و گرم کننده بدن توصيه مي شود.


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html